"קריד 2" | ביקורת | קריד 2 הסרט הכי טוב בסאגה!

קריד 2/2 Creed

ז'אנר: דרמה/ספורט 

תקציר:

מייקל ב. ג'ורדן (הפנתר השחור) וסילבסטר סטאלון חוזרים לשתף פעולה בתפקידיהם של אדוניס קריד ורוקי בלבואה. החיים הפכו מאתגרים עבור אדוניס קריד. בין מחויבויות אישיות ואימונים לקרב הגדול הבא, הוא עומד לפני האתגר הגדול של חייו. המפגש מול יריב הקשור לעבר של משפחתו רק מגביר את גודלו של האירוע העומד לבוא. רוקי בלבואה עומד לצדו בכל אשר קורה, וביחד רוקי ואדוניס יאלצו להתעמת עם עברם המשותף, יטילו ספק בשאלה עבור מה שווה להלחם ויגלו כי אין דבר חשוב יותר ממשפחה. קריד 2 מחזיר את גיבוריו למקום בו הפכו לאלופים בפעם הראשונה, ומזכיר לנו כי לאן שלא נפנה, לא נוכל לברוח מהעבר. כתב סילבסטר סטאלון, ביים סטיבן קמפל ג'וניור. אורך כ-150 דקות.

שחקנים דולף לונדגרן
סילבסטר סטאלון פלוריאן מונטאנו
מייקל ב' ג'ורדן ווד האריס
טסה ת'וממסון ארה"ב 2018

 

חוות דעת:

לא רק שזה הסרט הכי טוב בסאגה, זה גם סרט הספורט הכי טוב אי פעם. קילשאה מנצחת גם בפעם השמינית. תבנית סרטי רוקי בסרט השמיני עדיין יכולה לגרום לצופה עם לב להזיל דמעות של רגש אמיתי בסיום הסרט – הניצוץ של רוקי חזק גם בסרט השמיני.

הפקה אדירה – הבימאי האלמוני סטיבן קיימפל ג'וניור משאיר אבק לחלוטין לריאן קוגלר, זה פשוט מדהים איך מתקציב של 50 מיליון דולר, זה נראה ומרגיש 200 מיליון דולר. תסריט נהדר של סליי, בימוי נהדר של קמפל, משחק אדיר של מייקל ב' ג'ורדן וסליי ושאר הקאסט מחתימים פה סרט שלא יישכח לעולם. סטאלון פורש מהתפקיד שהפך אותו לכוכב קולנוע בדיוק בזמן. – "קריד 2" לא פחות מסיום מושלם לסאגה הנהדרת הזו. הבימוי מדהים, האווירה נותנת לצופה הרגשה שהצופה נמצא בזירה. הקרב הסופי מדביק את הטוסיק לכיסא.

אני לא רוצה להכניס ספוילרים, אבל השילוב של העלילה עם דולף לונדגרן (איוון דראגו, ויקטור דראגו) – פלוריאן מונטאנו פשוט נהדר, הסרט הזה מצליח לגרום לצופה לאהוב את ויקטור דראגו שהוא בחור טוב שנולד במקום הלא נכון . וזהו הטוויסט הנהדר לסרט הזה. יותר מזה אני לא ארחיב בספוילרים. המונטא'ז לפני הקרב פשוט מושלם, השילוב של המוסיקה הרגילה של סרטי "רוקי" עם ההיפ הופ, פשוט מטורף.

לסיכום: הסרט אומנם נא על התבנית המוכרת, אבל אני רואה זאת בחיוב. ויתרה מכך, הצילום/הבימוי של קמפל הנהדר (שאנחנו עוד נשמע עליו רבות) התסריט האיכותי של סליי והמשחק של השחקנים, והקרבות הסוחפים, והלב והנשמה של רוקי ירגשו את הצופה הממוצע עד דמעות. "קריד 2" הוא הסרט הכי טוב בסאגת "רוקי" ללא צל של ספק. חובה לראות על המסך הגדול!

לא להחמיץ – *****

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *